.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري طرح ولايت خبرنگاران در گيلان

عضو هيئت رئيسه خانه مطبوعات ايران گفت: طرح ولايت خبرنگاران گيلان براي نخستين بار در كشور برگزار مي‌شود. 

ابراهيم بهمني‌جلالي در جمع اعضاي شوراي مركزي خانه مطبوعات گيلان با اشاره به ضرورت ارتقاي بصيرت اصحاب رسانه، اظهار داشت: نظام اسلامي ايران برگرفته از حيات طيبه الهي و حاكميت خداوند روي زمين بوده و امروز سرمشق و الگوي بسياري از جوامع آزاديخواه دنياست.
وي افزود: به فضل الهي و با تمسك به وحدت و ولايت‌مداري و نيروي ايمان و اعتقاد اين كشور با رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري به قله‌هاي رفيع پيشرفت رسيده و وظيفه رسانه‌ها تبيين و تسريع در صدور انقلاب اسلامي است.
عضو هيئت رئيسه خانه مطبوعات ايران با اشاره به برگزاري دوره آموزشي روزنامه‌نگاري با شعار جهاد اقتصادي و سواد رسانه‌اي در قالب طرح ولايت خبرنگاران، بيان داشت: براي نخستين بار در كشور و با تهيه و تدوين سرفصل‌هاي كلاسيك و به‌روز، طرح ولايت خبرنگاري به مدت 72 ساعت آموزشي و بصيرتي در گيلان برگزار مي‌شود.
وي، خبرنويسي پيشرفته، كارگاه تيترزني، نگارش، ويرايش خبر، كارگاه عكس و صفحه‌آرايي را از جمله سرفصل‌هاي فني خبرنگاري در اين دوره عنوان كرد.
بهمني‌جلالي افزود: در حوزه بصيرت‌افزايي و ارتقاي معنويت اين دوره نيز سرفصل‌هاي ولايت‌فقيه و حكومت اسلامي، بيداري اسلامي، تبيين فتنه 88، دشمن‌شناسي، انقلاب اسلامي و سواد رسانه‌اي و جهاد اقتصادي توسط كارشناسان كميته آموزش و پژوهش خانه مطبوعات گيلان طراحي و تدوين شده كه اجرايي مي‌شود.
وي با اشاره به حضور فعال خبرنگاران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام، خاطرنشان كرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز با داشتن بصيرت تمام نقشه‌هاي دشمن را نقش بر آب مي‌كنند.
مدير عامل خانه مطبوعات گيلان تصريح كرد: خبرنگاران جوان و متعهد ايران اسلامي امروز گوش به فرامين رهبر انقلاب همچنان قله‌هاي پيشرفت و ترقي را طي كرده و به درجات علمي و معنوي دست پيدا مي‌كنند.

*بصيرت لازمه خبرنگاري است
وي با بيان اينكه خبرنگاري از مشاغل سخت و بسيار حساس در جامعه است، افزود: افرادي كه داراي بصيرت هستند در بين فتنه‌ها و فضاي غبارآلود حق و باطل و فضاهايي كه شبهه در آن زياد است و ترديدها و همچنين در بين تبليغات موافق و مخالف فضا، هرگز راه مستقيم خود را گم نمي‌كنند.
بهمني‌جلالي جنگ امروز را جنگ نرم دانست و اظهار داشت: دشمن توسط تهاجم فرهنگي از طريق رسانه‌هاي مختلف غربي كه دروغ را در قالب خبر منتشر مي‌كنند عليه ملت و به ويژه جوانان ما درصدد ايجاد شكاف و فاصله بين آرمان‌هاي انقلاب و خواسته‌ها و آرمان‌هاي جوانان ماست.
وي اظهار داشت: احساس مسئوليت نسبت به جامعه، خانواده، آينده كشور و اطاعت از ولي‌فقيه يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي است كه خبرنگاران و اصحاب رسانه كشور را از فرصت‌سوزي و هدر دادن ظرفيت‌هاي الهي باز مي‌دارد.
عضو هيئت رئيسه خانه مطبوعات ايران با اشاره به حكمت‌ها و خطبه‌هاي نهج‌البلاغه، خاطرنشان كرد: خودخواهي، تكبر و غرور، دنياپرستي، قدرت‌طلبي، شايعه پراكني و دروغ‌پردازي، همراه كردن چهره‌هاي موجه با خود توسط حيله و نيرنگ و ولايت ستيزي از ويژگي‌هاي منافقان امروزي است كه مي‌خواستند با فتنه 88 و حيله‌هاي انحرافي ولايت فقيه را ناكارآمد جلوه دهند.
وي با بيان اينكه ولايت فقيه علمدار عزت اسلام است، افزود: ولايت‌مداري رمز ماندگاري و استمرار حكومت اسلامي است.

*بي‌بي‌سي‌ها سردرگم‌اند
بهمني‌جلالي با اشاره به برتري رسانه‌هاي كشورمان در اطلاع‌رساني سريع و صحيح بيان داشت: بي‌بي‌سي‌ها در مقابل بصيرت و احساس مسئوليت خبرنگاران ايران اسلامي سردرگم‌اند.
وي با تكريم خبرنگاران متعهد و جوان كشور افزود: خبرنگاران ما با حركت در مسير مستقيم، بصيرت در هدف، وسيله، شناخت دشمن، شناخت موانع و راه‌هاي جلوگيري از موانع را دارند.
مدير عامل خانه مطبوعات گيلان بصيرت ديني را معيار تشخيص حق از باطل دانست و اظهار داشت: خبرنگار و اصحاب رسانه‌اي كه بصيرت ديني داشته باشد در تمام مراحل زندگي بدون لغزش و انحطاط در راه صراط مستقيم حركت مي‌كند.
وي با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در زمينه بصيرت ديني، افزود: بيانات مقام معظم رهبري همواره راهگشاي مسائل جامعه بوده و بدون هيچ ‌گونه ابهامي مسائل جامعه را براي تمام اقشار واضح و روشن مي‌كند.

*حمايت از خبرنگاران مقابله با جنگ نرم دشمن است
بهمني‌جلالي با ارزيابي فعاليت مطبوعات كشور، خاطرنشان كرد: مطبوعات و نمايندگي‌هاي خبرگزاري‌ها در استان‌هاي كشور با بهره‌گيري از نيروي متخصص و جوان، پويا و فعال بوده و در ادامه راه نيز بر ارتقاي دانش و فناوري رسانه‌اي مصمم هستند.
وي با اشاره به جايگاه معنوي اصحاب رسانه افزود: اعضاي رسانه‌ها شامل خبرنگاران و ديگر دست‌اندركاران، افرادي محترم هستند و بايد به طور شايسته از آنها حمايت و تكريم كرد و حمايت، تقويت و رشد علمي و معيشتي خبرنگاران مقابله مستقيم با جنگ نرم دشمن است.
مدير عامل خانه مطبوعات گيلان بيان داشت: اميدواريم با تقويت جايگاه صنف مطبوعات شاهد توسعه كمي و كيفي مطبوعات در سطح كشور به‌ويژه گيلان باشيم.
وي با بيان اينكه خبرنگاران از كمترين امكانات برخوردار هستند، اظهار داشت: در دولت نهم و دهم توجه بيشتري به قشر خبرنگاران شده است و اميدواريم اين حمايت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
بهمني‌جلالي با اشاره به ضرورت استقلال اقتصادي رسانه‌ها، تصريح كرد: به منظور تحقق فرمان جهاد اقتصادي مقام معظم رهبري تشكيل كارگروه رسانه و جهاد اقتصادي در خانه‌هاي مطبوعات استان ضروري به نظر مي‌رسد و تجربه چهار ماهه فعاليت خانه مطبوعات گيلان با تشكيل اين كارگروه موفق ارزيابي شده است.‌فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.508 seconds.